wtorek, 31 grudnia 2013

TT wz. 33 - replika wykonana od podstaw w skali 1:1, spust, kabłąk i nacięcia na zamku.

Jeśli chodzi o swój kształt to zamek został już wykonany. Pozostała jedynie "kosmetyka", a mianowicie wykonanie nacięć w jego tylnej części. Służyły one wygodnej obsłudze zamka (by palce nie ślizgały się po jego powierzchni). W pistoletach TT produkowanych od lat 30-stych do początku lat 50-tych XX wieku, występował wzór nacięć składający się z siedmiu wąskich rowków przeplatanych z siedmioma szerszymi rowkami wykonanymi za pomocą okrągłego frezu. W późniejszym okresie pojawił się również uproszczony wzór nacięć podobny do tego z pistoletów, na których wzorował się Fiodor Tokariew konstruując "tetetkę", a mianowicie na Browningu M1903 i Colcie 1911. W tym przypadku ma to być replika broni z 1945 roku, więc wykonam nacięcia wcześniejszego wzoru. Do tego celu użyłem brzeszczota do metalu oraz okrągłego pilnika.

 Widok prawej strony suwadła.

 Widok lewej strony suwadła.

Posiadałem oryginalny spust, jednak był on pokryty dość głębokimi wżerami po korozji, dlatego postanowiłem wykonać jego replikę. Z grubszego płaskownika wykonałem kabłąk spustu czyli jego osłonę. Za pomocą niezawodnego pilnika wykonałem nacięcie, w którym będzie poruszał się cyngiel.


 CDN...

3 komentarze:

  1. A czy Szanowny Pan wie, że takie nacięcia, jakie pan wykonał charakteryzują pistolety porządnie szlifowane podczas remontów. Naprawdę to powinny wyglądać tak jak na obrazku
    http://s020.radikal.ru/i705/1405/7c/f992af29d10c.jpg
    Walther38 (http://www.jedendojednego.fora.pl/)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sugeruję pochwalenie się swoją TT na http://www.jedendojednego.fora.pl/
    Walther38

    OdpowiedzUsuń
  3. Z całą pewnością pochwalę się efektami mojej pracy przy TT, kiedy uda mi się popchnąć projekt do przodu (brak czasu:( ). Nie bywałem na Państwa forum, ale z pewnością od teraz będę tam często zaglądał, ponieważ ilość postów i replik wykonanych przez forumowiczów jest imponująca. Myślę, że będę mógł też liczyć na rady i opinie osób zorientowanych w temacie:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń